21 Eylül 2009 Pazartesi

mayalı hamurla haşhaşlı

Size Eskişehir-Afyon-Kütahyada çok bilinen haşhaşlının tarifini vermek istiyorum..Dikilide dövülmüş haşhaş olmadığından Eskişehir den getirdim..
Öncelikle dövülmüş haşhaşı sıvı yağ ile inceltiyoruz..İçine 3 ölçek toz şeker ve arzuy bağlı ceviz koyuyoruz.Aşağıdaki resimde ilk ve son hali var.Sonra mayalı hamurumuzu hazırlayalım.Bu mayalı hamur poğaça şeklinde de çok güzel oluyor yumuşacık,pastanede yapılmış gibi,içi yağlanıp açmada yapılabilir.
mayalı hamur için:
1 paket yaş maya
5 çay bardağıılık su
1/2 çay bardağı toz şeker
3 çay bardağı sıvı yağ
2 çay bardağı yoğurt
2 tatlı kaşığı tuz
alabildiği kadar un malzemelerimizi derin bir kapta karıştırıp yoğuruyoruz.Hamuru yumuşak olmalı.Kardığımız hamuru mayalanmaya bırakıyoruz.Ben temiz poşet geçirip 50 derece ayarlanmış fırında 20-25 dk mayalıyorum.Tarifi çok açıklayıcı yazıyorum inşallah sıkmam ama benim gibi sıfırdan başlayanların yararlanacağını düşünüyorum.


Hamur mayalandıktan sonra ellerimizi yağlayıp ceviz büyüklüğünde toplar koparıp açtırıyoruz ve içine haşhaşı sürüprulo yapıyoruz.Ruloyu büküp gül şeklini veriyoruz.Resimler açıklayıcıdır umarım..tepsiye dizdikten sonra elimizle kalan haşhaşlı karışımdan üzerlerine sürüyoruz.200 derece kızgın fırında üstleri ve altları pişesiye kadar tutuyoruz.Eğer çok pişerse kuruyabilir altlarının resngi değişince fırından alıyorum ben..
Haşhaşlımızın yanına çay demlemeyi unutmayın..... afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder